Příběhy účastníků

Naše hodina fyziky

Dnes jsme brali hustotu. Na začátek si paní učitelka připravila pokus. Vybrala si několik předmětů a my jsme tipovali, jestli se potopí v misce s vodou nebo se budou vznášet. Většinou se nám to dařilo. Jen naučit modelínu "plavat" byl problém. I ten jsme nakonec zvládli. Zápis do sešitu, na čem hustota závisí a na čem ne, už byla hračka. Vzoreček pro hustotu jsme si radši ověřili na schodech, kde máme všechny vzorečky. Hodina byla skvělá, díky.

Žáci 6. A, B, 18. ZŠ Most 




Elixír inspiruje...

Se šesťáky jsme se vrhli na Kouzelné skleničky. Nakonec z toho vznikl super projekt. Udělali si z fotek PowerPoint prezentaci - někteří poprvé v životě. Přikládám v příloze. 

Sedmáci si zase začali vyrábět kaleidoskop. Z fotek je patrné, že kaleidoskopy měly úspěch!  Díky za inspiraci!

Jarmila Macháčková, ZŠ Proboštov

Barevné obrázky   

Podívejte se, jaké krásné obrázky jsme vytvořili. Inspirací nám byl Elixír do škol a s realizací nám pomohly paní učitelky Jana Doubková za fyziku a Marta Sainerová za výtvarnou výchovu. Děkujeme.

Žáci Sportovní základní školy Antonína Sochora Duchcov

POSTAVÍME SVĚT NA HLAVU 

Se 7. třídou jsme si udělali prima hodinu na téma "těžiště".

Po prvotním úleku nad tím, že si něco sami vyrobíme a ještě to bude souviset s fyzikou, se do práce pustili i ti nejzarytější rebelové. Už dlouho jsem neviděla takové pracovní nasazení a soustředění. Chyběly protáhlé obličeje a nekonečná ALE....., proč to nejde. Svůj výtvor mi nechtěl věnovat nikdo, své "na hlavu postavené" práce si odnesli všichni domů. Díky Elixíre.

 Mgr. Irena Turusová, ZŠ Edisonova Teplice

Inspirujeme se navzájem :-)

Na setkání 16. 2. 2022 jsme se zabývali plaváním těles. "Koupali" jsme ve vodě kde co. Mimo jiné také špekáček a nožičku libového párku, když tu padla otázka, zda by plavaly také po vysmažení. Nedalo mi to a hned po příchodu domů jsem pokus zopakovala a doplnila. Oboje, jak párek, tak špekáček jsem dala na pánvičku a nechala je chvíli smažit. Výsledek můžete vidět na přiložených fotografiích - špekáček se potopil znatelně více, ale libovému párku to bylo jedno. Otázkou je, jak by se pokus změnil, kdybychom párek i špekáček opékali nad ohýnkem...


Velikonoční zkoumání

Před Velikonocemi jsem se rozhodla dětem v 7. třídě zadat jako dobrovolný domácí úkol "barevný" pokus. Vrátili jsme se do vlastností kapalin a otázka zněla: Dokáže​ voda odporovat gravitaci a stoupat do výšky? Úkol je jasný. Dostat vodu ze skleniček bez přelévání do třetí sklenice, kde se barvy smíchají.

A podívejte se, jak to dopadlo...

Mgr. Jaroslava Niklová, učitelka fyziky na ZŠ V. Talicha, Most